For første gang kunne besøkstallene under Brokelandsheiadagene måles i form av solgte inngangsbilletter. Ca. 10 000 barn og voksne løste billett til årets arrangement. I tillegg benyttet en rekke publikummere seg av gratisinngangen til tivoliet. Totalt anslås det å ha vært ca. 13 000 mennesker innom Brokelandsheiadagene i år. Spesielt lørdagen var det tettpakket med folk, og minst like mange som tidligere år.
Tidligere antakelser om at det har vært rundt 20 000 besøkende har nok derfor vært i overkant optimistisk. Uansett er det ingen grunn til å tro at innføring av inngangsbilletter har hatt noen stor betydning på publikumsoppslutningen. Med årets underholdningspakke var det også mange som kommenterte at man fikk god valuta for inngangsbilletten, og at dette bidro til en kvalitetsøkning på hele arrangementet. Mange lag og foreninger bidrar med mange dugnadstimer denne helgen, og er nok også fornøyde med å ha fylt godt opp i sine klubbkasser etter en hektisk helg på Brokelandsheia.
I skrivende stund er allerede 115 av årets utstillere påmeldt til neste års arrangement, så tydeligvis har mange av dem også hatt bra omsetning i løpet av helgen.
Håvard Smeland i Smeland Media var i år engasjert til å lage en promo-video for arrangementet. Denne er nå klar, og du kan her se noen tilbakeblikk fra årets Brokelandsheiadager.