Christoffer Valle har fått oppdraget med å få ekstra fart på salget, og kommer til å stå på utsiden av forretningen ved flere anledninger i sommer. I dag er det første dag han er på plass med egen stand, full av profilartikler.
Har en onkel å slekte på
Christoffer har brukt mye tid på å studere sin noe mer erfarne «selgeronkel» Trond, ikke minst i forkant av årets revy, der han parodierte sin onkel fra scenen i Torbjørnshall. Disse studiene kommer nok godt til nytte i salgsjobben på Brokelandsheia. Christoffer har tydelig lært seg flere salgstriks, og folk ser ut til å være mer enn villige til å fylle opp handleposen med produkter påmontert bilde av en smørblid «kjøttklasker» Tore Solstad sammen med logoen for Eurospar Brokelandsheia.
I den noe provisoriske standen utenfor butikken selges det set stort utvalg såkalt «Merch». Alt fra T-skjorter, jakker, hettegensere og forklær, til knivsett og skjærefjøler kjøper folk med seg som et minne fra handelen i en av landets mest profilerte dagligvareforretninger. Skulle ikke dette være nok, kan de også la seg forevige sammen med en pappfigur av Tore i full størrelse inne i butikken.
Artig jobb
– Dette er både moro og god salgstrening, sier Christoffer, samtidig som han forsøker å få en ny langveisfarende kunde på kroken. – Ta en titt på disse flotte varene, så skal vi nok få laget til et godt tilbud, sier en blid salgsmann til kundene som kommer forbi.